کد خبر 1507016
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
امانی

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش جزئیات آموزش زبان چینی در مدارس را ارائه کرد.

به گزارش مشرق، نشست خبری محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش صبح امروز با موضوع ابلاغ مصوبات جدید شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر آموزش زبان‌های خارجی برگزار شد.

وی با طرح این سوال که آیا ما نیروی انسانی لازم برای آموزش زبان چینی را در اختیار داریم یا خیر گفت: مشخص است که نظام آموزشی چنین نیرویی را به میزان کافی در اختیار ندارد. آموزش و پرورش می‌تواند با ترکیب آموزش مجازی و حضوری و تجاربی که از این نوع آموزش در دوره کرونا دست یافت استفاده‌های نوینی کند و یکی از این اقدامات این است که آموزش زبان خارجی را به صورت بر خط ارائه کنیم و دانش آموزانی که مایل به آموزش زبان چینی هستند با این شیوه زبان چینی را بیاموزند.

امانی طهرانی تاکید کرد: معلمان به صورت حضوری هم می‌توانند این فضا را ایجاد کنند تا هر چند وقت یک‌بار دانش آموزان را ببینند. گشودن این کار نیازمند یک اقدام قانونی بود که این اقدام را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه مؤسسان ذی صلاح که دارای تاییدیه از آموزش و پرورش هستند می‌توانند پای کار بیایند. گفت: ما نمی‌توانیم مدارس را اجبار کنیم آموزش زبان خارجی به صورت حضوری در فضای رسمی باشد. مناسب دیدیم که آموزش زبان خارجی به جای آموزش یک جلسه در هفته، در دوره‌های فشرده صورت گیرد و وزارت آموزش و پرورش نیز در این باره از متفکران خواست تا اندیشده‌ ای نوین در آموزش زبان خارجی ایجاد کنیم و کاری کنیم که بهره بیشتری از آموزش زبان خارجی ببریم.

امانی طهرانی با بیان اینکه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی متولی آموزش زبان خارجی است؛ گفت: ممکن است حتی فقط ۱۵ دانش آموز در کل کشور متقاضی آموزش زبان چینی باشند. ما در خارج از سطح مدرسه، آموزش زبان خارجی را پیگیری می‌کنیم و در فضای مجازی می‌خواهیم این تجربه را بیشتر کنیم که آموزش رسمی از طریق فضای غیر رسمی باشد.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: دانش آموزی که متقاضی آموزش یک زبان خارجی خاص مثل زبان چینی است طبیعتاً می‌تواند در مؤسسات خصوصی مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش تحصیل کند و طبیعی است که مایل است هزینه آن را بپردازد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: نمرات این درس هم در معدل اثرگذار است و می‌تواند در امتحانات نهایی هم با سیاست‌ها و شیوه‌های آموزش و پرورش مورد ارزیابی قرار گیرد. همه مصوبات نظام آموزشی در شورای عالی آموزش و پرورش با تأخیر و پس از گذراندن مراحل اداری اجرایی شده است و این مصوبه هم با طی مراحل اجرایی خواهد شد.

امانی طهرانی تاکید کرد: آموزش تنها یک زبان خارجی مورد تأیید است و ارزیابی نمره درس در کانون ملی زبان و یا سایر مؤسسات مورد تأیید صورت قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 6
    برخی غربگدایان داخلی فشار بخورید 😅😅😅. الحمدالله
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      2 0
      تصور کنید زمان کتابت و حجم اوراقی که باید صرف چنین زبانی کرد !
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    6 0
    آیا تو این فضایی که دولت نیاز به آرامش و فرصت برای پیش برو کارهای اقتصادی خود دارد اجرای چینیان طرحی آب به آسیاب دشمن ریخت نیست؟ چه لزومی دارد وزارت آموزش و پرورش هزار و یک مشکل دارد چرا به این موضوع بیخود پرداخته اند.
  • محسن IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    6 1
    عزیزان، دانستن زبان چینی ، غیر از خود چین، به درد سفر به کدام کشورهای دیگر می خورد؟ به درد شرکت در کدام آزمونهای ورودی داخلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری، آزمونهای استخدامی و ...) می خورد؟ به درد شرکت در کدام یک از آزمونهای اعزام می خورد؟ به درد حضور و سخنرانی در کدامیک از سمینارها و همایش‌های بین المللی می خورد؟ چرا وقت و انرژی بچه ها را صرف آموزشی کنیم که هرگز به کارشان نخواهد آمد؟ اگر کسی می خواهد پاسخ دهد لطفا بدون تعصب غربگدایی و شرقگدایی ( ! ) پاسخ دهد.
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      0 2
      چین الان یک ابرقدرته.و دانشگاه های بین المللی بزرگی داره که سالانه هزاران نفر رو بورس مبکنه و از طرفی ایرانی های زیادی برای تحصیل به چین میرن و چین یکی از مقاصد بزرگ و مهم علم آموزی در دنیاس.آموزش زبان چینی میتونه یک فرصت بزرگ برای گرفتن بورسیه های تحصیلی و بهره مندی از تکنولوژی و علم اونجا باشه.
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      0 0
      به نظر من انتخاب زبان آموزشی باید بر عهده خود دانش پژوه و بر اساس معیارها و پیش نیازهای آینده نگر خود فرد باشد که احتمالا در مراحل ابتدائی تحصیل امکان پذیر نیست . پس بهتر است یک بحث با مخاطب خاص را در همان محفل خاص مطرح کرد و به یک موضوع عمومی تبدیل نکرد. از جنبه واقع گرایانه هم این موضوع خیلی اولویت بندی ندارد زیرا زمانی بحث ترویج یک زبان مطرح میشود که پیش نیازهای عمومی و فرهنگی و دینی آن کاملا مشهود باشد . مثلا آموزش قرآن و زبان عربی اولویت اول است و بعد زبان انگلیسی به دلیل وجود کتابهای مرجع علمی و دانشگاهی این زبان و سپس زبانهای دیگر که میتواند جنبه علمی و تجاری و یا سیاسی و حتی فرهنگی برای مخاطب خاص داشته باشد.مثلا اگر قرار است دانشگاه صنعتی و یا نظامی و یا هوائی مشترک با روسیه یا چین تاسیس شود خوب نیاز است زبان روسی یا چینی و یا فارسی برای دانشجویان ملیتهای مزبور تدریس شود این شاید نگاه اصولی برنامه ریزی برای طیف خاصی از افراد جامعه هدف را مشخص کند اما دادن وجه عمومی به آن از حیث زمانبری و کسب فایده هزینه منوط به ایجاد سازوکار قانونی کارشناسانه برای تصمیم سازان آینده دانش آموزان و دانش جویان به عنوان صدور و یا جذب نیروی علمی و یا کار بالقوه در سایر کشورها مدنظر قرار گیرد. امیذوارم تصمیم سازان متوجه هزینه فایده کارها باشند و اول کار را انجام ندهند بعد شروع به کارشناسی آن تصمیم کنند.
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    2 0
    رفتیم زیربلیط چینیا
  • رضا NL ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    2 0
    فلسفه آموزش زبان خارجی ایجاد قابلیت ارتباط برقرار کردن با بقیه دنیاست، هیچ زبانی غیر از انگلیسی ارزش صرف وقت و یادگیری ندارد زیرا بقیه زبانها در محدوده جغرافیایی محدودی استفاده میشوند.
  • مجید AT ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    3 0
    بابا گلی خندیدم خود چینیها انگلیسی یاد میگیرند ما میخواهیم چینی یاد بگیریم با این همه الفبا !!
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    3 0
    نوددرصد کشورهای جهان به زبان انگلیسی مجبور هستن صحبت کنند حالا شما میخواین به زور ملت به زبان چینی صحبت کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس